En härlig dag...

Idag har vi haft en ovanligt bra dag, det började som vanligt (sen typ en vecka tillbaka:P) men en snabb och lång morgonpromenad på ca 40 min. Lova går under dessa promenader både lös och i koppel, på sträckor där jag har översikt och om inga hundar eller människor är i närheten får hon springa fritt och på andra går hon löst brevid mig. Inte för att jag inte litar på Lova utan mer för jag vill respektera andra människor och hundar, för det finns faktisgt människor som är hundrädda och hundar som helt enkelt inte gillar andra hundar och det får man faktisgt respektera, det tycker jag att man har som ansvar då man har sin hund lös.

Då hon under dessa promenader är lös tränar jag ibland någon inkallning och även stopp-signal, men ibland får hon bara springa om jag inte behöver stanna henne och kalla in henne för det faktisgt är något.

Sedan innan lunch tränade vi lite kantarellsök, eller ja träna och träna nu är hon väldigt duktig och i samma form som när vi avsluta förra säsogen. Så nu är det väl egentligen inte träning utan mer som aktivering, fast jag träning för att hon ska vara i form om någon behöver ha med henne i skogen som hjälp :)

Sedan kom Sarah över och vi tog en sväng till bryggan där både jag, sarah och Lova badade en längre stund. Så när vi kom hem var Lova bra trött och då började jag och sarah fixa mat = åkte iväg och köpte pizza. Sarah fick även en rund tur i kungsör :D

Sedan precis nu innan Sarah åkte hem, tog jag med henne i skogen där hon fick lägga ut kantareller som varker jag eller Lova såg vart dem las, så det känns mer som på riktigt. Men Lova gumman var klockren, hitta dem som blixten. Sarah tyckte det var jätte roligt att titta på, då Lova markera så fint ;D Skönt med lite hjälp och sällskap faktisgt. Provade även att göra några apporteringar och även de funka bra, Lova har blivit riktigt duktig på markerings delen även där. Hon älskar verkligen att jobba med sådant som kommer naturligt för henne, svansen går hela tiden. Så roligt att se henne jobba då!



Och nu ligger Lova som en utslagen hjälte och sover, och det är hon jätte värd tycker jag. <3

Imorgon blir det att åka ut till en ö, och så får gumman bada hela dagen. Ska försöka att komma ihåg kameran då, är dålig på att komma ihåg den.

Ha en skön fredagskväll nu.

/ Zandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0