Jaaaaah!

Idag har Lova apporterat som aldrig förr, woohow! Äntligen har det släppt. Jag har idag tillochmed gjort markeringarna svårare; i högt gräs, längre avstånd, och utan referenspunkter, och det fungerade klockrent. Trotts att vi inte hade någon annan hund med oss att träna med.  Känns super bra. Har även separat träna på att hon ska bli bättre på att hålla fast dummyn och där har hon också gjort stora framsteg. Tränade dock itne så länge idag, vill inte nu när hon fått upp intresset för att hålla och apportera dummyn, tjata ut det. Har idag belönat väldigt mycket med att hon fått sin boll, vilket jag tror ökat motivationen oerhört. För Lova är belöning med boll tio gånger mer värt än godis.

Ikväll blir det kantarellsöksträning men innan det ska jag iväg och hålla rallylydnads kurs och jag tar med mig lova så får hon lite passivitetsträning, kan man aldrig få för mycket av.

/ Zandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0