Ny dag, nya möjligheter.

Jo för så är det ju. Varje dag är en ny chans att börja om, och idag ska jag och Lova göra det. Vi ska börja med att gå en rask morgon promenad varje morgon innan frukost, det har jag bestämt nu.

För det är ju så att man är ute och går med hunden flera gånger varje dag, och varför inte utnyttja det till att få lite motion. Jag och Lova har hamnat i någon form av golden-lunk-syndrom vilket gjort att vi bara lunkar fram på promenaderna, vilket inte är något fel det, då det ger oss många möjligheter till att träna vardagslydnad, rally och apportering. Men det skaddar ju inte heller varken mig eller Lova om vi aviker en promenad till att verkligen motionera, hon behöver det för sina höfter (berättar mer om det någon annan gång) och jag behöver defentivt det för min egen skull. Behöver komma i form lite, sedan jag slutade jobba på willys (sprang som en blådåre där för att hinna med allt) så har jag slappat ner mig. Men nu är det slut på det.

Jag brukar alltid säga till hundägare som är på kurs, att det alltid är bra att ha en mål bil med sin träning då man börjar. För att veta vart man ska, vad målet är, och nästa steg är att fundera på hur man ska ta sig ditt. För har man inget mål så finns ju inget att träna för. Mitt mål med det här är att komma i någolunda form tills vi ska till Tahiland i vinter och sedan även få lite bättre kondition.

Vet inte riktigt hur det kommer gå för Lova. Hon gillar att gå i sin golden lunk takt, dessutom är hon väldigt morgon trött. Men jag är taggad nu, så ska gå super hoppas jag.

Nej nu kör vi i gång, klara färdiga gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0