Prinssesan Lova...

Lova är en mycket uppskattad hund, då vart hon än kommer tycks sprida en enorm glädje runt sig. Detta har också resulterat i att hon blivit en mycket bortskämd hund, speciellt när hon är hemma hos min mamma och min sambos föräldrar. Men väldigt ofta även av andra som kommer på besök. Hon är en riktig mästare på att tigga och det är få som kan motstå hennes enorma charm, hennes parad trick är att sätta sig "fint" (som en kängru ni vet).



Denna bortskämda hund, har av min mamma fått smek namnet prinssesan. Och visst är hon en prinssesa på alla möjliga tänkbara sätt. En annan sak som hon gör när hon är hemma hos min mor är att hon ställer sig och tittar på mamma som att hon vill något. Då reser sig mamma för att följa med henne och då tar hon med henne till kylskåpet, där hon sedan står och tittar med intensiv blick upp mot dörren. Då vill hon att mamma ska öppna kylskåpet och ge henne något, och jag tror även detta trick resulterat i belöning många gånger. Hemma hos mamma brukar hon också hoppa upp så hon står med fram tassarna på diskbänken då mamma lagar mat, det är tydligt att det är andra lagar och regler som gäller där. Och det utnyttjar prinssesan till fullo.

Ett annat trick som hon kör med tex då jag och sambon var i Tahiland då svärföräldrarna passa henne, är när hon inte vill göra något tex åka bil eller badas etc så ser hon ut som en hängbjörk. Jag lovar en riktig hängbjbörk, och även detta knep köps av de flesta. Så även när de passade henne. Kort och gott hon är en riktig prinsessa, som oftast får som hon vill med sina små trix.

Men imorse var jag tvugen att ringa min mamma och berätta att hennes prinssesa, inte alls är så kunglig. För igår kväll när vi skulle träna apportering och jag stod och förklara för min sambo hur han skulle göra, hade vi ryggen till lilla prinssesan. När vi sedan vänder oss om får vi se något riktigt vidrigt, nämligen att Lova låg och rulla sig på en död fågel, gaaah jag dör så äkligt! Hon har aldrig gjort något liknande och jag trodde faktisgt inte hon någonsin skulle göra det heller, för hon är ingen rull-hund. Men visst där låg hon glat och rulla på den döda fågeln. Hysteriskt ropar jag in henne och hon kom nöjt till mig på en gång, ussh!.

Men detta visar bara att hon är en vanlig hund förklädd till prinsessa, ledsen att göra  min mamma besviken!

/ Zandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0