Ny motivation!

Lova är lite över två år, och jag har ända sedan hon varit lite velat prova på apportering med henne, men jag hittade aldrig någonstans att gå på kurs där de erbjöd apportering. Så det första jag visste att jag ville göra då jag var klar instruktör var att vidare utiblda mig inom detta ämne. För jag har alltid trott att Lova vara född till att apportera.



Så för några veckor sedan var vi iväg på utbildning, och Lova sköte sig galant, var mest jag som behövde finslipa på mig själv. Sedan kom vi hem och all hennes motivation till att apportera var som bort blåst, så jag tänkte att hon kanske inte alls var född till detta. Så jag tog en paus från apporterings träningen och sedan provade jag igen, och det har nu långsamt börjat gå bättre. Men för att få henne ännu mer motiverad har jag idag beställt en kanindummy och en kaninboll det borde göra dunder för motivationen. Väntar nu förväntasfullt på hur hon kommer att reagera på dessa föremål.

Beställde nu även linjtagsdummys och närsöksdummyn, så vi får fylla på lagret lite :)

Ska nu ut och ta kvällspromenaden och prova om det behagar fröken att apportera med mig idag. Hon har iof varit med på en rallylydnads kurs jag höll i förut idag så kan hända att hon är trött. Brukar ibland ta med henne för att hon ska få öva passivitet runt de andra hundarna, även fast hon är bra på det så är det alltid bra att få träna mera. Sedan är det bra att kunna visa med henne ibland.

Nej nu ska vi ta oss ut. Skriver sedan hur det går med kaninföremålen.

/ Zandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0